Lilljulafton på isen

Lilljulafton, dagen före dopparedan spenderade vi uppe på Ängsjön. När vi tidigt på morgonen gav oss av upp mot fjället lystes himlen upp av den finaste soluppgång jag någonsin sett. De snötunga molnen i horisonten var purpurfärgade och övergick till en lilarosa färg. Otroligt fint och det pratades tilloch med om den på radion.

Väl uppe på fjället åkte vi den smala vägen upp till Astrid för att lösa fiskekort. Hennes hus var gammalt och det verkade som att hon enbart hade eldstad som värme och lika så som spis. Jag föreställde mig hur Thailändarna hade sett på det hela. Komma upp till en urgammal dam i ett sådanthär gammalt hus för att sedan gå ut på isen och fiska.

Väl ute var isen tunn... Ja, jättetunn! kanske tre cm?! Vi gick i alla fall ner till utloppet och tillslut hittade vi en plats med lite tjockare is. Då var det bara det att mina tår frös ihjäl! Det var så kallt! Efter många försök med värmepåsar och diverse språngmarscher  gjorde vi upp en eld och grillade hamburgare i snön. Det var jättemysigt. Jag, Pappa och brorsan!

Kvällen spenderades som vanligt vid pokerborder och även om vi blev en spelare till så lyckades jag hova in en hel del bra kort och så marker. ^^ hehe..
gambling is the name!

Tänkte visa lite bilder från Isen


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad fint det ser ut! God jul på dig Anna, hoppas du får en riktigt mysig dag!! Bussi

2008-12-24 @ 12:01:04
URL: http://netia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0