det luktar grillat

Hejsan!! Tack for alla era kommentarer, blir verkligen glad!

Jag sitter nu pa byns enda internetcafe tillsammans med 8 spelande pojkar. Utanfr dorren luktar det grillat vilket paminner mig om den mysiga middagen vi hade har om dagen. Uppdukat pa marken under de stora traden pa var tomt, stod en grill och en massa god mat. Krabbor, som var gigantiskt stora, hela fat med rakor och musslor, cocosnotter, stickyrice med mango, underbara thaiblandningar med rakor och sockerartor och blackfisk. Mmm... Det hela var valigt mysig och hela familjen var som vanligt samlad, plus vara gaster for kvallen, kusinerna till familjen. Strax efter sex blev det morkt och vi tande stearinljus vars stearin rann ner for flaskorna i den svaga vinden. Sedan borjade alla grodor och sikardor att spela. Helt underbart.

Mee forklarade for mig att nar grodorna hors mycket pa kvallen blir det regn dagen efter. Utan att tanka mer pa det gick jag och la mig. Kvart over 6 pa morgonen dagen efter, # Anna, Enna, Paj chakajjan!# Upp och cykla... Emily var hemma och vackte mig som vanligt. Vi slapade upp Yod och sedan skulle vi ge oss av... Det borjade faktiskt att duggregna och yod och dorn sa att de fros... #MEn mesar, kom igen nu, lite regn skadar val inte!# sa vi och skrattade. Men vara thaiar bangade och cyklade hem. Emily och jag cyklade vidare och strax skulle vi inse att det nog var lite korkat gjort... BAAAAm, himlen oppnar sig och det fullkommlig vraker ner regn. Jag blir genomblot pa mindre an en minut och det slutar inte att regna, dessutom hade vi mer an halva vagen kvar att cykla. Vi pausade under ett trad och bara skrattade och sjong en regnsang. Vilken upplevelse...

Hemma stod mamman pa balkongen och vantade pa mig \, lite orolig. Genomblot tar jag av mig skorna och nar jag vander pa dem rinner det ut en flod av vatten. Mamman berattade for mig #Anna, Yod bong# och visade tummen upp, vilket betyder att yod var lite sur. Forstar honom och bad om ursakt pa thai och sedan skrattade vi bara.

Vattnet i duschen hade aldig varit sa varmt och skont forut. Min kropp var sa kraftigt nerkyld av regnet och jag duschade sa lange i det annars iskalla vattnet som far mig att rycka till varje gang det snuddar kroppen.

yod forklarade for mig att detta var lite regn och att det faktiskt skulle kunna komma en cyklon, men kraftiga kastvindar. naja, tanker ju inte ge mig ut i regn mer i alla fall. Fast alla hundar fran gatan var ju borta, vilket gjorde det hela mer sakert.







 


Kommentarer
Postat av: Eleni

Hehe, det lät som en rolig dag Anna! Snacka om skyfall :P

2008-02-23 @ 10:39:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0