back to life

Åkte hem till Maria i förgår. Maria som jag träffade under mitt år i Österrike. Jättehärligt och framförallt skoj att träffas och prata om allt igen. Vi måste absolut göra det oftare. Vi drack vin till en lite sorglig kärleksfilm och tittade på sex and the city. Riktigt tjejkväll med andra ord, ohje, det behövde jag.

jag har många funderignar i huvudet. Hur jag ska kunna ta mig till Lund nu under hösten och igår upptäckte jag sj auktion på nätet.. biljett från 1 kr... de flesta ligger på 18 kr. Rätt okej, frågan är bra hur värdigt det är att boka biljett från Stockholm C till Köpenhamn för att hoppa på i två stationer, Hässleholm - Lund.... hmm... men är man fattig student så är man väl.

Har haft en hel del besök här hemma nu igen. Sedan dess att Syrran åkte hem har mina gamla vänner börjat dyka upp på gatan igen. När klockan slog halv tolv fick jag ett mess, jag är utanför ditt hus nu. En barndomskompis kom hit och hämtade upp mig och vi körde ut i natten. Med extra bas i bilen och nästan högsta volym på stereon sjöng vi tills jag inte orkade mer. "Jimmy-. det är så härligt, asså, vi kan bara sitta här i bilen och sjunga hur mycket som helst (hur falskt som helst -för min del) utan att vi dömmer varandra!" Så himla härligt! Jimmy sjunger jättebra, ska tilläggas.
 
När jag från mina besökare på trappan brukar jag tänka tillbaka på mina "streetpartyn" som vi hade här ett par gånger i veckan. Först kom någon på cykel och sedan moppe. Snart samlades det folk utanför mitt hus. Jag gick in o poppade popcorn och tog med skålen ut på gatan... Där satt vi. Regerade gatan då bilarna knappt kom fram. Ajo, vilka tider.

Nu ska jag i alla fall snart börja plugga. Oh i Lund bilr det, Hörde ni i Lund!!!! Jag stannar alltså hemma ett tag till. ^^ Men har däremot en himla massa planer med dans och träning, får väl se hur mycket som blir av av det hela.

När nästa termin startar har jag kvar min plats uppe i Umeå, juristprogrammet. Dock har jag fått en del eldgafflar i huvudet och kollar just nu in en utbildning i Halmstad med förnyelsebar energi. Oh jisses visst jag brinner för sådant, frågan är vad som är bäst? Halmstad - I love the summercity!!!! Nåja, behöver inte bestämma mig just nu.

Christoffer kommer hit ikväll och imorgon åker jag till Linköping. Denna helgen är det förövrigt karneval i min lilla by. Med 60-tals kväll, dans i parken och karnivalståg. Det brukar vara den "klassiska" träffpunkten då alla, okej de flesta, är hemma. Men men, känner mig ändå inte speciellt lockad. Träffade rätt många av dem på festivalen förra veckan i stan.

Nu ska jag i alla fall ta och masa mig upp ur sängen, så härligt med trådlöst bredband.. ^^ tihii

Puss puss


Kommentarer
Postat av: catrin

Hej :)



jag känner mej nästan lite främmande inför dej, du är så mycket överallt & ingenstans, hänger inte med i svängarna. och vi har ju inte träffats på evigheter, herregud, är det över ett år sen?

vill du träffas när jag kommer hem i början av september?

kram!!

2008-08-19 @ 13:29:36
URL: http://jagtyckerinteomfiskbullar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0