plugg o "aha-upplevelse"


Oh, har precis fått en sådan där "Aha upplevelse" om EG- rättens sammanhang.

Principen om indirekt effekt och von Colson principen... Oh! Det känns så bra. Nu känner jag att jag har tagit klivet över tröskeln till EG-rätten, så nu kommer jag sitta hela kvällen och försöka lösa olika tvister. Dessutom har jag kommit fram till (antalgigen för att jag inte är tillräckligt insatt) att Storbritannien bryter mot EG-lagstiftningen i fråga om likabehandling av arbetstagare. Spännande! tihiii

 Det snöar en massa, helt underbart! Träden är liksom inklädda i smältfärdig snö... fint!

Killarna ska på middag ikväll, men jag ska vara hemma o plugga, kanske se någon film om jag kan slita mig.
Tentaplugg...

Bussiiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0