Lite bilder

 ohje! Hejsan!

Nu sitter jag pa en skola inne i receptionen, skrivmaskinen skramlar och det gor lite ont i huvudet efter att ha suttit har i en timme och vantat pa min tur. Men nu antligen far jag skriva lite.


Semlor hemma i Sverige nu va? fusk! Men jag kakar stickyrice, cocosnotter och annanas.. inte helt fel det heller.
Det har hant sa mycket sedan jag skrev sist. Igar var vi med pa tv en dokumentar i en halvtimme pa basta sandningstid. Pamparna fran CDD (utvecklingsdepartementet) har gjort filmen om oss. Sjalva filminspelningen tog en dag. och vi fick vanta med ett par scener for att solen skulle sta precis ratt pa himlen.. action, cut... haha.. en upplevelse. Vad filmen handlade om och vad de egentligen sager vet jag inte da allt ar pa thai... men men. 



 detta ar en bild fran en Chompoo farm (roseaple) hmm... alskar!

Sedan jag skrev sist har jag varit pa en massa utflykter, jattestora grottor, vattenfall, sett apor och elefanter pa gatorna. Igar var vi aven med pa annu en munkceremoni = dans pa gatan alltsa gatufest. Till glad jambamusik dansade vi runt i byn. med blommor i haret och massa fargglada farger... En otrolig upplevelse!

image19 Min vardfamilj med mee (mamman), Min parkamrat Yod, Jag, Min lillasyster 17 ar Nam, Pappan Paa. och lille Kong som ar helt underbar. Detta ar dagen da det kinesiska nyaret firades.

 Jag, Yod och Emily vid ett av vattenfallen som vi besokte. Tyvarr avslojar inte bilden hur otroligt fint det var dar.

 Har ar min parkamrat Yod, som jag sa innan ar han 21 ar o pluggar juridik. Han verkar vara jattetrevlig och an sa lange kan vi kommunicera lite pa thai och engelska,.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0