"Då ses vi i Thailand på söndag"

För ett par timmar sedan nu ringde Pernilla, min handledare som jag ska ha under utbytet.
Hon kommer att åka till Thailand nu på fredag för att träffa den thailändska handledaren på plats i Ratchaburi. Jag fick lära mig att man uttalar provincen som " Raaach Buuurrri"  =D

Alla värdfamiljer i Munkedal är klara och alla arbetsplatser. Allt från Bondgård, plantskola, stenhuggeri, hmm vad var det mer, kommer inte ihåg.

Familjerna var också blandade; ett äldre par, en familj med småbarn och en ensamstående kvinna. Tror att det kommer att bli bra vad jag än får (hoppas på det i alla fall).

Men det härliga med samtalet var att jag fick en släng av resfeber, en sådan där pirrande känsla om att "Hjälp på söndag är jag påväg!!!" Snart kommer Ramin hit (som också bor här i Umeå o som ska med på mitt utbyte) Vi ska snacka en massa och jag kommer få koppla bort mina statsrättstankar.

Denna hemska mördarvecka; helt otroligt så mycket som händer. 
Tentan på fredag (och  den är ju inte nådig liten om man säger så) 
Resan på lördag ner till Stockholm, klockan halv åtta tar jag alltså avsked från glada sjuan, joel o peter o Umeå. Men innan dess så ska jag packa, plocka undan, flytta ut, tvätta mina sängkläder o i princip lära mig lagboken utantill. Sedan är det ju en massa trevliga personer som jag skulle vilja säga hejdå till, men som helt enkelt inte kommer hinnas med. Så mördarvecka = ja.
Men sedan på måndag, är jag i Thailand med ett helt nytt liv framför mig i 6 månader.

Det ska bli otroligt spännande. På tal om spänning, hela jag är liksom som en spänd fjäder och har konstant ont i magen inför all stress o tenta...


nåja. Nu när jag har skrivit av mig lite ska jag koka te o vänta på Ramin

Bussi anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0