Hamburgö och första juni

Idag är det försa juni... Eller faktiskt för tre minuter sedan blev det faktiskt den andra juni.

Jag kan inte sova, har försökt sedan tio, men det går helt enkelt inte. Varför? Kroppen värker och huden smärtar. Idag var vi ute och badade på Hamburgö. Jättemysig liten ö med blått kristallklart vatten. Solen tog som bara den och jag tror att jag blev brunare idag än vad jag blev under hela min vistelse i Thailand. Vi fikade på svenska kanelbullar och gottade oss.

Yod däremot uppskattade inte solen lika mycket. Han la sig under jackan och täkte över restan av kroppen med handukar. Kero låg i sina svarta jeans och en svart t-shirt. Det råder i alla fall ingen tvekan om att de inte vill bli mer bruna. I Thailand är allt som är ljust framgångsrikt. Men men, det var i alla fall en härlig dag!

När vi kom hem, efter att ha ätit ekologisk glass skulle vi kapa ner ett par grenar (trodde jag). Det visade sig att vi skulle kapa ner fyra träd. Livsfarligt! Verkligen! Vi lastade grnar på kärrorna och Claes sågade. Det tog ett par timmar och sedan så hade vi inte längre någon skugga på tomten. Däremot känns det i både rygg o nacke att jag dragit i alldeles för tunga grenar (träd).

Jag han att duscha av mig innan middagen. Grillad abborre, som vi hade fiskat igår tillsammans med Johan. Oh, vad mysigt det var. Metandes ute på en sjö som sträcker sig in till Norge. Det nappade rätt bra och på hemvägen fick vi tilloch med en gädda.


Har börjat på ett nytt jobb, Arctic paper. fast bara en gång i veckan.. ^^ bra, det är sjukt varmt inne vid pappersmaskinerna så att svetten bara rinnner. Så här ser min vecka ut;

måndag: Jobba på Arctic Paper
tisdag: Traditional Swedish baking hos våra PF (handledare)
onsdag: Project "I buy eco" Vi ska göra en layout till vår poster
torsdag: Studiebesök till lysekil, för att se havetshus
fredag: Sveriges nationaldag! Ska firas med pensionärerna i Hällevadsholms park, sedan ska vi på räkfrossa i Smögen
lördag: Examensfest här i trädgården! Dottern Marie tar Journalistexamen vilket ska firas hela dagen.
söndag: Anna Y fyller år och kanske ska vi ut o segla på det blå.


Jag är fortfarande inte det minsta trött, vilket påminner mig om mina sommarplaner. Jag slutar projektet den 25 juni och sedan ska jag hem, hem, hem!! Jag tror att jag under hela den första tiden kommer att känna mig vilsen utan att ha någon vid min sida hela tiden. Yod tillbaka till Thailand, ingen som sover i samma rum, ingen värdfamilj att ta extra hänsyn till. Kommer kännas konstigt. Men jag har så mycket jag vill göra. Som att måla om badrumsskåpet, fixa iordning rummet och trädgården.... Men sen, mest av allt vill jag laga god mat och ta härliga promenader med mamma.


"Bara 50 mil till München!"
Ja, varför inte? Kanske inte riktigt så långt men en fjorton dagar på cykel kan inte skada. Åh, så härligt - ja jag vill cykla i sommar.  När jag var 15 år cyklade jag 18 mil upp till Varberg på tre dagar och en natt, tillsammans med mamma på en varsin kärringcykel utan växlar. Så nog ska jag kunna cykla denna sommaren med?
Jag vill, Jag vill, Jag vill.





 

image60

Kan inte fatta att detta har varit min vardag!? Ceremonier varje dag... nästan. Här var jag på en husinvigningsceremoni. kolla in alla hurtiga damer, de var med på alla mina aerobicpass, på alla fester och på alla marknader. Miss you! (kitung) på thai.  Kvinnan med det största ledendet är min värdmamma! Mee!

Jag pratade med min lillasyter Nam igår. Hon har fått jobb på TAO! Det är Dristrict kontorets anläggningar som "acountant!" Oh, jisses vad stålt jag blev. Det var hennes dröm om sådär tio år sa hon till mig. Men nu har hon lyckats. Hon har desutom fått en mailadress så att vi nu kan maila till varandra. Med familjen Arromchuen var det annars bra. De har det jobbigt med allt regn som strömmar förbi huset, då det är regnperiod. Men annars bra. De säger att de saknar mig, och ja, jag saknar er!


image61

Min vardag - helt annorlunda i Sverige!  Saknar den lilla floden vid vårt hus!


Kommentarer
Postat av: anna

verkligen! Massor

2008-06-04 @ 19:43:01
Postat av: Mam-Elo

Mycket trevligt med veckoprogram. Det vill jag se mer av!!! .... osså bilder!!!!!

2008-06-10 @ 23:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0