17 timmar genom Thailand...

Nu har vi lamnat Nong Bua LamPhu och just nu ar jag i Bangkok med Dorn, Wut och Nam. Det ar otroligt trangt pa deras lilla rum men inget sl[r de tre dagarna i Nong Bua Lamphu...

Jag berattde ju innan att vi over 30 personer fran Ratchaburi och efter en lang och trang bilresa upp mottes vi av ytterligare drygt hundra personer. Yod bor alldesles intill en vag och bilarna bara rusade forbi nar vi antligen fick kliva ur den tranga bilen. Hans mamma och mormor motte mig och mormorn borjade att grata helt hetsigt. Hon kramade om mig och sa *Kithort* vilket betyder att hon har saknat mig, trots att vi aldrig har traffats. Inne i huset fanns det dock bilder pa mig hangandes brevid kungen. Mormorn, *Jai* tuggade pa tuggbobak och det rann rod saft fran tobaken ur hennes mun. Men fin var hon.

Nar jag motte Yod i dorren kandes det som att jag motte en fullkomligt frammande person. Jag visste inte vad jag skulle saga och det hela slutade med att vi stod och tittade pa varandra. Allt efter att tiden gick borjade vi dock prata med varandra och det hela kandes sa bra.

Munkceremonin i sig var himla speciell.... dans genom byn med 200 i folje och sedan upp tidigt pa morgonen dagen efter 03.00 for att se yod fa de traditionella munkkladerna.

Att ga upp tidigt har vi gjort hela tiden i Nong Bua Lam Phu... Vi gick upp 03 aven dagen efter da vi skulle pa utflykt och sedan 04 for att ta oss till bangkok... 17 timmar  + en timme i taxi inne i Bangkok... inte konstigt att jag ar trott

 Risfalltet bakom yods hus

 Hantverk i den lilla byn



Yods vanner som i thailand ar *my friend you*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag väntar på att du ska komma tillbaka och berätta om dina nya äventyr. Välkommen. Kramar

2008-10-20 @ 22:09:08
Postat av: Malin

åååh anna jag är så avis! du verkar ha haft det super! vill höra allt sen! :D Puss och kram

2008-10-20 @ 22:20:56
Postat av: Åsa

Vilka fina bilder!!!

:)

Kitung.. :(

2008-10-27 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0