Burma

Tänker tillbaka på äventyret i Burma. jisses vad jag har fått uppleva.

Nu i efterhand har jag läst en del böcker och avhandlignar om gränspassagen där jag var  och ingen, förutom gränssoldaternar kunnat komma till. sedan 1860!! om ens då. just då beskrevs bara gränsområdet från en närliggande by i Burma av Ola Hansson. Läget är så spännt att man inte får komma tio kilometer nära gränsen just i detta område. Oh, där gick jag, lilla jag. Efter att vi fastnat i en flod! Helt sjukt och jag blev tagen rakt in i deras camp och till flyktingbyn. Över 25 floder, bland höga berg och soldater med otaliga vapen.

När jag kom tillbaka till Thailand berättade Mee att soldaterna hade ringt och frågat efter mig. De undrade hur jag mådde. Jag undrar hur de mår.

Kan inte förstå att jag verkligen har varit med om äventyret. Kolla in mars månad i mitt arkiv.
---->


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej hej. Fina braiga Anna!!

Oj oj oj. Det är helt sjukt att tänka på. Och jag blir alldeles vimelkantg att tänka att vi gick där. Men jag är sa glad att du och din familj fastnade där. Och at tjag fick följa med tillbaka dit. :) Fast jag inte var direk medveten om att vi faktiskt skulle dig, jag misstänkte ju att vi skulle åka och sola vid vattenfallen i stället. ;) glad att det blev regnskog och Burma i stället.

Du får tipsa mig om de där böckerna och avhandlingarna.



KRAM KRAM

2008-10-27 @ 22:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0