så blev det både och...

Ja, både studier och resa.. bättre kan det väl inte bli? Jag åker på torsdag!!! Tillbaka till Bangkok, den färgsprakande underbara staden.

Väl framme i Bangkok ska jag träffa Pum som antigen hjälper mig att hitta en bra buss till Ratchaburi eller tar med mig på äventyr i Bangkok. På tisdag morgon ska vi, jag tillsammans med byinvånarna, "moo håg" starta den långa resan. Från Ratchaburi, Khubua i västcentrala Thailand till Nong Bua LamPhu i nordöstra Thailand. Resan kommer nog att ta mer än en dag!!!

På onsdagen ska ceremonin för Yod börja. Han ska bli munk och jag antar att de liknar andra munkceremonier med först dans runt om i byn och sedan ceremoni en eller två dagar. Jag vet inte riktigt när vi kommer att åka tillbaka till Ratchaburi, Khubua men antagligen innan helgen kommer.

Tänkte sedan spendera en eller två dagar i Bangkok, gå på härliga marknader och träffa Pum med hans vänner. Just nu sitter jag och kämpar för att få tag i en biljett till då kanske Catrin vill följa med. Om vi bara hittar en ticket...

Nåja.. Ska bli himla spännande! Har redan plockat fram min stora ryggsäck, då en stressig vecka med mycket plugg väntar.


Puss puss

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud anna jag är så avundssjuk... du kommer få det så himla bra det är jag säker på!!! puss och kram

2008-10-05 @ 17:19:27
URL: http://gylling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0