Skåne? Out of the world?


Ja, okej okej, jag pluggar i Lund! Men vad hände? Det känns som att alla här är undeliga och på någotvis märkliga. Förstår inte, jag som alltid har sett oss sydbor som öppna och glada. Saknar mitt studentliv i Umeå, himlans mycket och alla ni som håller på att nolla mina bilvande klasskamrater, I miss You!

Pratade med "Mee", mamman från Thailand, igår. Så himla härligt. Den lyckan och glädjen som fanns där i min lilla by. Yod, som jag bodde med i sex månader är just nu i Bangkok och demonstrerar. Spännande att få lite inside information. Nästa månad är jag bjuden på munkceremoni i norra Thailand!!! Kan inte förstå att Yod, min broscha, ska bli munk!!!! Hela byn från Ratchaburi ska åka dit och fira. Sedan lever Yod i celibat i två månader.

Två månader, utan bilar, utan tjejer med ris och regler... Ohje... Yodsi! I miss you!

Vill åka tillbaka och starta upp projekt på skolor, eller bara resa runt och hälsa på. Pum, en annan kille som jag träffade vill komma till Sverige och plugga. Han har just varit i Japan och vunnit pris för miljöutveckling, coolt. Han är ju lika gammal som jag!

Saknar alla er uppe från Umeå! Längtar efter en egen lägenhet, en himla massa pengar och resor.

Miss you, Kitung!
Puss anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0