Ume igen



tänk vad mycket nytta man kan ha av packning, väskor och lådor. Nu har jag äntligen, nästan, har kommit iordning här i min alldeles egna lilla lya. Det var en lång resa, 14 timmar du vet en resa till Thailand och lite till. Fast denna resan var lite mer speciell än så. Av på tågstationen i Stockholm, helt utelämnad för främlingars blickar "Men lilla du, varför har du så mycket packning". Men så mitt i alla förbiskyndande människor hörde jag "Ska du också norrut?". Med lika många väskor som jag om än något tyngre hamnade vi sedan i samma vagn på Nattåget och i samma kupé. Vad är oddsen på det?

Den första frågan var vart vi skulle ställa all vår packning och genomsvettiga som vi var kutade vi runt inne i den smala gången på något som för mig liknar "Hogwards expressen - Nattåget genom Sverige". Tillsut har vi fått bort lite av packningen och vagnen blir full och vår resa genom landet börjar. I kupën nästintill oss var det företagsfest med öl och i restaurangvagnen köptes det tee och mackor. Mys, vilken härlig stämning. I kön gjorde sig mannen med hatten, från Hässleholms station sig påmind " Jasså, men visst var det du med de alla väskorna?" Han skulle upp till Ishotellet och biljetten kostade bara 96 kronor. Dock hade hans biljett mellan Älmhult och Hässleholm kostat 97 kr. Löjligt!

Men så i alla fall. Vi susade förbi små byar. Järnvägsbommarna klingade sådär i förbifarten och det blev vitt på marken. Halv sju på morgonen steg vi av tåget i ett kyligt Umeå och strax där efter började det att snöa (JÄTTEMYCKET!)

Jag hämtade ut min nyckel och fick en rosa nyckelbricka! ^^ Sedan dess att jag kikade in i min lägenhet för allra första gången har jag nu fått iordning rätt så bra. Dock vill jag också ha en soffa, från Myrorna där jag har varit två och en halv gång redan. Kan tilläggas att det var en ohyggligt trevlig kille som jobbade där ;) haha. nåja.

Träffade Eve (tejen på tåget) nere på stan. Vi hade lampjakt och fikade på ett fik där jag lärde mig ordet "Fraché" en bakelse med smördeg, vanlij och jag vet inte vad. Sedan tog vi bussen ut till Myrorna igen för att kolla på pälsmössor och köpa lite annat, jaja okej och för att spana om den där killen var där. men icke.  Det kryllar av prylar på myrorna, liksom det gör i mitt soprum. Jag har hittat en massa bra saker. En jättefin dörrmatta, två blåa jättefina fruktskålar, två vita plastskålar med ettiketterna kvar, en ny golvmopp, en nästan helt ny hink, en bunke, en superfin klocka och en himla massa annat.

Igår var det hallondrink, kakor, godis och en stor dos med skratt här hos mig tillsammans med Eve innan vi gick till "Glada Sjuan" och mitt gamla kollektiv. Vad kul det var att se alla igen och faktiskt träffa dem. Vi hade en super mysig, härlig och rolig kväll. Kiwidrinkarna som gjordes såg dock inte allt för goda ut.

Imorgon börjar jag igen! Kan inte riktigt förstå att ett år går så fort. Här är ändå allt, nästan, som det var när jag åkte. Men jag har fått uppleva så otroligt mycket. Känns märkligt att komma tillbaka och tiden har stått still. Men det var ju precis som när jag kom tillbaka från året i Vienna.

Nu ska jag njuta av min annans för 10 kr och sedan gå o köpa ett träningskort på IKSU. Det känns jätteskönt att vara tillbaka. Imorgon börjar dock stressen över plugget. Men men, det är en del av livet. Eftersom jag faktiskt VILL plugga juridik denna terminen. Skulle jag inte trivas sedan får jag väl hitta på något annat. Men viljan är det starkaste.

Puss å Kram anna

Kommentarer
Postat av: mormor

Jag sitter här vid datorn med Elisabet. Vi försöker att få in internet så att jag kan betala mina räkningar men det var omöjligt måste tydligen skaffa en ny dator! men men vi fick in dig istället. Det var jätteskoj. Hör att du har det mysigt. Jättetrevliga killar och hittegods

. Du är omöjlig. Sköt om dig riktigt väl nu i fortsättningen. Kramar mormor.

2009-01-18 @ 13:08:31
Postat av: Maria

Vad bra att du har kommit tillrätta där uppe igen, låter härligt att vara tillbaka! Din lägenhet ser förresten jättefin ut!! Lycka till i skolan idag, jag börjar i Lund idag!

Bussis!

2009-01-19 @ 10:47:11
URL: http://netia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0